이승하 교수 | 유아교육과정, 유아사회교육
본문
담당과목 | 유아교육과정, 유아사회교육 |
---|---|
연구실 | 303관 1334호 |
seungha94@cau.ac.kr | |
학력 | 중앙대학교 사범대학 유아교육과 학사
Oxford Brookes University (M.S.) Goldsmiths college, University of London (Ph.D) |
경력 | - 전. 영남대학교 유아교육과 조교수 - 현. 한국유아교육학회 이사 - 현. 한국영유아교원교육학회 이사 - 현. 열린유아교육학회 이사 |
논문 | - [SSCI] Kindergarten Teachers’ Perspectives on Young Children’s Bullying Roles in Relation to Dominance and Peer Relationships: A Short-Term Longitudinal Approach in South Korea (2020). - 인종 기반 사회적 배제에 대한 유아들의 도덕적 판단과 추론, 인종에 대한 인식 (2020). - 유아의 괴롭힘 현황 및 예방/개입책에 대한 교사의 인식 (2020). - 표상과 연계한 수학활동이 유아의 수학능력, 인지처리능력, 언어능력에 미치는 효과 분석 (2019). - 유아 또래놀이에서 발견되는 사회・도덕적 가치 (2019). - [SSCI] Mothers’ Difficulties and Expectations for Intervention of Bullying among Young Children in South Korea (2019). - [Scopus] Mothers’ Perceptions of the Phenomenon of Bullying among Young Children in South Korea (2019). - 한국 아버지의 감정코칭 양육태도 검사도구 예비 타당화연구 (2018). - [SSCI] Cross-Cultural children’s Subjective Perceptions of Well-Being: Insights from Focus Group Discussions with Children Aged under 9 years in Spain, South Korea and Mexico (2017). - 유아의 공격성, 지배력과 또래관계와의 관련성 –성별을 중심으로 (2017). - 유아들의 도덕적 판단 및 도덕적 정서에 대한 연구: 도덕적 책무유형 및 위반자 구분을 중심으로 (2016). - [SSCI] Participant roles in peer‐victimization among young children in South Korea: Peer‐, self‐, and teacher‐nominations (2016). - 철학놀이프로그램에 참여한 교사의 경험에 관한 연구 (2016). - 생태 그림책을 활용한 철학놀이 프로그램이 유아의 환경친화적 태도에 미치는 영향 (2016). - 영유아기 자녀를 둔 어머니의 스마트기기 중독수준과 양육태도, 양육스트레스 및 감각추구와의 관계 (2016). - 한국청소년 도덕성 검사도구 연구(2차년도) –표준화 및 유형화를 위한 기초연구 (2013). - 만 5세 유아의 공격적 행동과 또래관계 –또래관계의 안정성, 가해/피해행동의 관계, 성별에 따른 또래거부와 가해행동과의 관계 (2013). - [SSCI] Meaning and usage of a term for bullying-like phenomena in South Korea: A lifespan perspective (2012). - [Scopus] Perceptions of bullying-like phenomena in South Korea: a qualitative approach from lifespan perspective (2011). |
저서 | - 2016. School bullying in different cultures. Eastern and western perspectives. - 2016. Bullying and cyberbullying: prevalence, psychological impact and intervention strategies - 2015. Cyberbullying across the globe Gender, Family, and Mental Health - 2013. El Acoso escolar y su prevencion: Perspectivas Internacionalespp |